
Primary School
Discover the city with Bazaar Trottoir
OUR OPTIONS
WIJKWANDELING
Ontdek Brussel en krijg de leukste verhalen over de stad te horen. We doen dit op maat van de kinderen en maken er een interactieve wandeling van, en dit in verschillende wijken.
CENTRUM
In het centrum wandelen we van Jeanneke naar Manneke, lopen we langs de andere highlights zoals de Grote Markt en de galerij. Maar we zakken ook af naar Zinneke Pis en de buurt rond Sint-Goriks en Sint-Katelijne.
MAROLLEN
Ooit de meest volkse buurt van Brussel, nu een wijk met vele tweedehandswinkels, het Vossenplein, leuke steegjes en veel klimmekes. We starten aan één van de mooiste uitkijkpunten van Brussen en nemen je mee door de bruisende Marollenwijk.
THEMAWANDELING
Hier draait de wandeling rond... Street Art. Heel leuk om te doen, ook met jongere klassen. Een heel visuele wandeling, waar we toch de bekende plekjes bezoeken maar deze niet vanuit een historisch oogpunt bekijken.
CENTRUM
We volgen min of meer dezelfde route als de wijkwandeling maar vertellen meer over de Street Art die we onderweg tegenkomen. Zowel grote murals als kleine onverwachte werkjes maken het een hele leuke wandeling.
MAROLLEN
Meer en meer Street Art duikt hier op en fleuren de straten op. Een wijk waar elke maand wel iets nieuws te voorschijn komt en die bruist als geen ander.
DUURZAAM STADSSPEL
Duurzaamheid is niet meer uit de lessen weg te denken maar het is minder evident om het behapbaar te maken.
Tijdens ons 2u- durende stadsspel duiken we in dit thema en nemen de leerlingen mee op een interactieve manier.
En onderweg leren ze ook nog eens de stad kennen.
PRACTICAL INFORMATION
GENERAL
-
All walks are for classes of maximum 25 students(teachers included!). If the group is larger, of different classes, we will split the group among different guides.
-
A walk takes about 1h30. This timing is an estimate and can always vary slightly. If you have a tight schedule, please let us know in advance.
-
Our meeting place varies and depends on the neighborhood or the chosen theme. Let us know if we need to take in account something.